Livet ska levas hela livet!

Bild 2 i Paint

 

I Stockholm och i Sverige lever vi allt längre och lägger fler friska år till livet. Det är något att glädjas åt och att ta vara på. I dag är tiden efter pension nästan en tredjedel av livet. Alla är vi olika och det finns säkert lika många tankar om vilka viktiga saker som ska göras som det finns årsrika personer. Idag finns många som har mycket mer att ge i arbetslivet och gärna skulle vilja jobba kvar efter 67 år. Andra tycker att den nya frihetstiden inträder när de slipper gå till arbetet och ser äntligen möjligheten att hinna med sina intressen. Det är dock viktigt att komma ihåg att när den dagen kommer när man behöver stöd och hjälp och vill flytta till ett boende , ja då ska den möjligheten finnas där. Då måste man få fortsätta att vara den person som man är och vill vara. Att  få fortsätta att odla sina intressen, att äta god mat  och att man får välja på olika maträtter det är bara några av de saker som gör livet så mycket roligare . Den som har ett husdjur ska självklart också få ta med det till den nya bostaden. Ja listan kan göras lång på allt som är precis lika viktigt i livet även om man behöver stöd och hjälp av andra. I veckan startade Folkpartiets äldrekampanj gå in och läs mer på www.stockholmsbloggen.se/mormor Jag har också lett en grupp som arbetat fram ett äldreprogram för Folkpartiet i Stockholm som du kan läsa här. När vi föds är vi alla lika. Med åren utvecklas vi till unika individer med vår egen personlighet och vilja. Ju äldre vi blir desto mer unika blir vi.

0 Responses to “Livet ska levas hela livet!”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

