Alla åker inte bort på julen – en helg för gemenskap eller ensamhet?

Om några dagar stundar julhelgen. i år är det en riktig arbetstagarjul, man behöver inte ta ut många semesterdagar för att få flera veckors ledighet. Efter en slitsam höst ser många fram emot att resa bort tillsammans med nästan hela familjen  till  varmare länder. Men alla kan inte följa med, kvar hemma blir ofta mormor eller farmor som inte kan eller orkar följa med.

Under de kommande veckorna kan ensamheten kännas alldeles extra. Det är viktigt att öppna dagverksamheter för äldre stockholmare inte håller stängt och det är viktigt att hemtjänst och äldreboenden fungerar extra bra och att det ordnas trevliga aktiviteter med god mat. Jag har förvissat mig om att det ska vara så i vår stadsdel.

Men det räcker inte. Kanske har du någon vän eller anhörig som är ensam i jul? Ett telefonsamtal, en blomma eller bara ditt besök kan göra riktigt stor skillnad. Julen ska vara en högtid för alla och just du kan bidra till det!

0 Responses to “Alla åker inte bort på julen – en helg för gemenskap eller ensamhet?”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

