Folkpartiet vill behålla servicehusen

I dagens Svd kommenterar jag omvandlingen av servicehus till trygghetsboende. Vi beslutade i årets budget att sätta stopp för ytterligare omvandlingar tills vi gjort en noggrann analys av hur det har blivit för de som bor i de servicehus staden omvandlat. Vi måste nu stanna upp och utvärdera. Det finns inget självändamål i att Stockholm bara ska ha trygghetsboenden. Visserligen är dagens äldre  friskare och lever längre än tidigare men de allra sista åren är det många som behöver mycket vård och hjälp så behovet  av servicehus och andra typer av vård och omsorgsboende kommer inte att försvinna. Stockholms stad måste fortsätta erbjuda boendeformer till äldre som motsvarar deras omsorgsbehov.

0 Responses to “Folkpartiet vill behålla servicehusen”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

