Lekparken i Spånga By invigd

Invigning av parkleken i Spånga ByÄntligen är upprustningen av parkleken och lekplatsen i Spånga By klar och bra blev det! Igår skedde invigningen av mig i egenskap av stadsdelesnämndens ordförande och trafik-och miljöborgarrådet Ulla Hamilton. Det var många barn och vuxna på plats. Upprustningen är ett samarbete mellan trafikkontoret och stadsdelen där också stadsdelens handikappråd varit involverade. Hela Spånga By är nu utformat så att alla barn kan använda lekplatsen. Det ska inte spela någon roll om du är rullstolsburen,  synskadad eller har något annat funktionshinder.

Efter invigningen var det underhållning av sambaorkester, capoeirauppvisning och sist meVinnare Idol Tensta 2009n inte minst framträdde förra årets vinnare i Idol Tensta , känd inte bara i stadsdelen utan också från filmer på Youtube och senaste numret av Kamratposten.

Alla barn som ville -och det var många som ville, fick prova på hur det var att använda rullstol på lekplatsen samt också  prova på hur det var att inte kunna se och använda vit käpp. Det är verkligen roligt att i stort sett alla stadsdelens lekplatser upprustats och utvecklats under de senaste 4 åren vi styrt . För varje lekplats finns en pedagogisk tanke . Nu är vi på väg att gå vidare med att utveckla parcour tillsammans med samarbetspartners och på Soltunet i Spånga har besökarnas antal ökat med 100% de senaste året. Ännu ett bevis på att vi satsar på barn och ungdomar i stadsdelen.

0 Responses to “Lekparken i Spånga By invigd”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

