Leva livet kontrakt

Att du blir äldre och behöver äldreomsorg och  kommer till ett vård- och omsorgsboende betyder oftast inte att dina önskemål om vad som är viktigt i ditt liv ändras eller upphör. Jag brinner för att alla ska få möjlighet att leva livet fullt ut hela livet. Därför vill vi i Folkpartiet införa ett Leva livet krontrakt. Det betyder att den som flyttar till äldreboende ska få möjlighet att upprätta ett leva livet kontrakt som betyder att allt som är möjligt ska göras för att det som är viktigt för just den personen ska tas hänsyn till och bli möjligt i det nya boendet. För någon kan det handla om att vara säker på att kunna komma ut på nätet och kommunicera med vänner, barn och barnbarn. För en annan att få ta med sig ett kärt husdjur, för en tredje att kunna ta sig ett glas vin till maten. Exemplen är många. I kvällens ABC fick jag möjlighet att presentera förslaget som vi i Folkpartiet Stockholms stad vill genomföra efter en valseger i Stockholm.

0 Responses to “Leva livet kontrakt”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

