Lyssna och lär av Love Tensta!

Det är glädjande att uppmärksamhet och intresse nu riktas mot goda krafter som finns i Tensta. Entusiasmen, glädjen och stoltheten som kärntruppen i Love Tensta utstrålar smittar och inspirerar både unga och gamla i Tensta, om detta kan man läsa i dagens DN.  Förutom att förmedla hopp var de också med och ”försvarade” sin stadsdel vid oroligheterna i Rinkeby för ett par veckor sedan. Jag vet att det var många Tenstaungdomar och vuxna som var ute de nätterna och släckte bränder i papperskorgar mm. Den 6 juni var jag på nationaldagsfirande i Tensta konsthall som Love Tensta anordnade och tog del av deras manifest som jag tycker är otroligt bra, du kan läsa om det här. Det händer mycket spännande i Tensta och som ordförande i stadsdelsnämnden så vore det förstås frestande att låta politiken ta åt sig all ära, men då är man ute på fel väg tycker jag. Politiken och förvaltningen som är vårt redskap kan skapa förutsättningar för ett bra, tryggt och trevligt Tensta fullt av hopp. Om det lyckas beror sedan  på att det finns engagerade medborgare som vill ta ansvar och får möjlighet att genomföra egna idéer och initiativ. Äntligen och jag menar verkligen äntligen skrivs det om positiva skeden i samband med initiativrika ungdomar på Järva. Jag tror vi är många som försökt berätta den här berättelsen för olika media när de intervjuat oss i samband med oroligheterna, men stenkastning och bränder alltid haft högre prioritet för media att visa upp.

0 Responses to “Lyssna och lär av Love Tensta!”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

