Vi har idéer om en bra äldrepolitik -fyll på med dina!

 

Vi lever allt längre men vi  förändras inte så mycket för att vi blir äldre. Man har samma önskemål, vanor, drömmar och intressen som tidigare. Folkpartiet i Stockholm lägger fram ett förslag för att stärka äldres livskvalitet. Alla som vill ska få vara med och utveckla idéerna. Vi vill bland annat starta ett brottsförebyggande arbete särskilt riktat mot äldre ”äldrefrid”, införa parboendegaranti och utveckla valfriheten. Vi har hunnit långt i Stockholm för  Folkpartiet anser att det är den äldre eller ibland hennes anhöriga som är bäst lämpade att  avgöra vem som ska utföra hjälpen hemma eller vilket vård-och omsorgsboende som känns bäst att flytta till. Nu vill vi fortsätta att utveckla valfriheten. Läs mer på politikerbloggen.

Vårt förslag till program kallar vi recept och meningen är att du som har goda idéer och viktiga synpunkter på detta sätt ska kunna vara med och utforma vår äldrepolitik i Stockholm. Receptet hittar du här.

0 Responses to “Vi har idéer om en bra äldrepolitik -fyll på med dina!”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

