Stadsdelsnämnd i vintrigt Tensta

Igår kväll hade stadsdelsnämnden årets första öppna möte i Tensta Träff. På den inledande delen av mötet fick nämnden och alla besökare se en kort film och lyssna till närVerdandi berättade om sin sommarverksamhet 2009. Dagkollo för ca 160 barn per dag under många sommarveckor är imponerande. Filmen påminde om att det fanns en hel del soliga och varma dagar förra sommaren. Det är alltid kul när Verdandi kommer på våra öppna möten. Det har många ungdomar som ofta ställer frågor och har synpunkter.

Huvudnumret på själva mötet var annars ärendet om verksamhetsberättelsen 2009. Vi i majoriteten är glada och stolta över den verksamhet som bedrivits och utvecklats under 2009 . Hög kvalitet i kombination med en budget i balans. Vår politik och våra visioner om ett Spånga-Tensta i världsklass är helt beroende av den kunniga och engagerade personal som finns i stadsdelen, självklart krävs en professionell ledning.  Ett stort tack till alla verksamma i vår stadsdel.  Ett stort tack också till alla som på olika sätt arbetar ideellt i Spånga-Tensta . Vi har ett mycket stort engagemang i allt från barn-och ungdomar, idrott, brottsförebyggande arbete till olika former av pensionärs och äldreverksamhet.

1 Response to “Stadsdelsnämnd i vintrigt Tensta”


  1. 1 Tugba Tuncay 12 mars 2010 kl. 12:14

    Hej!
    Det känns väldigt positivt att du lyfter upp Verdandi och tycker gott om oss. Själv är jag en utav de ledarna som repensenterar Verdandi Tensta och är ofta närvarande på möten som påverkar Verdandi.
    Vi hoppas på att kunna komma med sommarvideon för 2010 också!

    På återseende

    Tugba Tuncay


Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

