Spånga-Tensta är stadsdelen där medarbetarna trivs bäst

Årets medarbetarenkät i Stockholms stad visar att Spånga-Tensta även detta år är den stadsdel som har högst  nöjd-medarbetarindex i hela Stockholms stad (NMI). I år låg NMI på värdet 65. Medelvärdet totalt för stadsdelsnämnder var 62 och Spånga-Tensta slår klart näraliggande stadsdelar. Värdet räknas ut på ett flertal delfrågor såsom trivsel, arbetsklimat, organisation, utbildning och kompetens. Det är utrednings- och statistikkontoret som har undersökt medarbetarnas inställning.Det är mycket glädjande att Spånga-Tenstas medarbetare ger sin ledning ett så bra betyg. Kvaliteten i stadsdelens verksamheter är helt beroende av professionella medarbetare och ett gott ledarskap.

Att kvaliteten är hög i stadsdelens verksamheter bevisas också av att förskolan Stormhatten i år vann Stockholms stads åtråvärda kvalitetsutmärkelse i förskoleklassen.

0 Responses to “Spånga-Tensta är stadsdelen där medarbetarna trivs bäst”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

