Möte med stadsdelsnämnden

Igår hade vi möte med Spånga-Tensta stadsdelsnämnd. Frågan om var förvaltningen ska vara lokaliserad i framtiden har nu klarnat. Vi beslutade att förvaltningens ska flytta åter till Tensta när det nya huset står klart. Det känns riktigt skönt att frågan är utagerad.

Stadsdelsnämnden beslutade följande: 

 

att stadsdelsförvaltningen skall genomföra en återflytt av Spånga-Tensta stadsdelsförvaltnings administrationspersonal till Tensta centrum kv Bränninge 1.

 

Stadsdelsförvaltningen har i tjänsteutlåtandet pekat på ett antal skäl som kan motivera en flytt. I huvudsak delar vi dessa synpunkter och anser därför att stadsdelsförvaltningen bör genomföra en återflytt i enlighet med tidplan.

 

Anledningen till att förvaltningen inte föreslagit återflytt beror på ökade hyreskostnader.

Vi ser en återflytt som en möjlig åtgärd. Samtidigt är det mycket angeläget att hålla ner kostnader för lokaler, varför det är viktigt att förvaltningen i samarbete med övriga berörda förvaltningar och nämnder noga följer kostnadsutvecklingen och säkerställer att kostnaderna vid återflytten kan minimeras. Vi ser det som naturligt att förvaltningen även ser över hur en effektivisering av verksamheten kan uppnås till följd av återflytten.

0 Responses to “Möte med stadsdelsnämnden”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

