Valaffischerna uppe i Spånga

Igår var det affischeringsstart inför EU-valet. Jag och maken packade bilen med affischer och gav oss ut för att sätta upp bilder på våra kandidater och våra viktga liberala budskap.

 Nu känns det verkligen att det är valrörelse och för oss politiskt aktiva är det förstås en höjdpunkt. Nu hoppas jag att valaffischerna, våra tre valstugor i Stockholm, vid Åhléns City, Odenplan och Medborgarplatsen, alla debatter, politiska möten och mycket annat som sker gör att flera vaknar upp och sätter sig in i EU-frågorna och sedan använder sin rösträtt. Förtida röstningen börjar på onsdag. Senast den 7 juni måste man rösta.

Paulsen,%20Marit225Förutom att jag förstås vill ha en stark liberal representation i EU från Sveriges sida så hoppas jag att fler går och röstar den här gången än förra gången. Behöver du inspiration så titta på detta klipp med Marit Paulsen som berättar om sin syn på Euro-samarbetet. Hur många EU-politiker driver sin kampanj i en husvagn?

 Även Stockholmskandidaten Fredrik Malm har gjort en valfilm.

0 Responses to “Valaffischerna uppe i Spånga”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

