Va mycket bra som händer!

Igår hade vi öppet möte i stadsdelsnämnden  och informationen i början av mötet handlade om många av de bra och viktiga saker som görs i stadsdelen för och av ungdomar. Nämndledamöter och åhörare på Tensta Träff fick höra om den bra verksamhet som finns på Tensta Gymnasium ,  Tensta Community Center som finansieras genom Järvalyftet. På TCC som är en slags ”förlängning av skoldagen och ett slags vardagsrum” händer mycket spännande saker  . Det är också roligt att verksamheten når många flickor. 65% av besökarna är flickor . På de flesta av verksamheterna i stadsdelen har pojkarna varit i majoritet och flickor har inte riktigt kunnat ta plats. Så är det inte på TCC. läs mer på www.tenstacc.se

 

Stadsdelsdirektören Maria Häggblom och Eva-Britt Leander berättade om två projekt  som pågår i stadsdelen. Projekten syftar till att engagera ungdomar som ibland tidigare varit en del i oroligheterna att vara med och ta ansvar och jobba aktivt  för att förbättra trygghet och trivsel i Tensta. Projekten har inte hållit på så länge men resultatet märks redan. Vi är också mycket glada att alla ungdomar som sökt kommer att få sommarjobb i stadsdelen.

0 Responses to “Va mycket bra som händer!”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

