En stockholmare i EU

Om några veckor, närmare bestämt den 7 juni är det val till Europaparlamentet. Det är fortfarande många som inte har en aning om detta. Det måste vi ändra på. Jag vill förstås ha ett starkt inslag av liberaler i parlamenetet. Och varför inte en liberal stockholmare?

Det finns flera bra stockholmskandidater på FPs lista: Fredrik MalmBarbro Westerholm , Anders Ekberg och Mae DSC00118Liz Orrego Rodriguez. Det är fyra väldigt bra kandidater med något olika profiler. Alla är förstås ordentligt förankrade i folkparitet och våra idéer. Sen har vi ju Marit Paulsen också. Hon toppar listan och kommer att göra stora insatser för våra möjligheter att få bra mat på våra bord i hela Europa när hon återvänder till parlamentet. 

Nu gäller det att påminna människor att de ska rösta i EU-valet. Det är för oss svenskar lite udda att gå till vallokalen i juni, men det är nödvändigt. Kolla in folkpartiets EU-program. På folkparitets hemsida kan du läsa vad som händer i övrigt i kampanjen.

0 Responses to “En stockholmare i EU”



  1. Kommentera

Kommentera

Välkommen till bloggen!

Varmt välkommen till min blogg. Har kommer jag att skriva om aktuella frågor som jag ställs inför i mitt politiska arbete. Jag kommer bland annat att berätta om mitt arbete i Spånga-Tensta Stadsdelsnämnd. Jag vill gärna läsa dina synpunkter och föra ett samtal. Välkommen! Ann-Katrin Åslund

